You are using an unsupported browser, so some features may not work. Please upgrade to a modern browser
Ihr Webbrowser ist veraltet und wird leider nicht in vollem Umfang unterstützt.

books


articles

Interview by Lea Jank, Ariana Joya McManus and Shobha Untersteiner with Renate Höllwart and Elke Smodics from trafo.K, History in the Present, in: Martin Krenn (Ed.) Dialogical Interventions. Art in the Social Realm, Edition Angewandte, Berlin/Boston 2019, p. 118–123.

 

Nora Sternfeld, Sich etwas zeigen, was es noch nicht gibt, in: von Carmen Mörsch, Sigrid Schade, Sophie Vögele (Hg.), Kunstvermittlung zeigen / Representing Art Education: Über die Repräsentation pädagogischer Arbeit im Kunstfeld / On the Representation of Pedagogical in the Art Field, Studien zur Kunstvermittlung 1, Wien 2017, S. 469–495.

 

Büro trafo.K, Bildstrecke / Photo Gallery, in: von Carmen Mörsch, Sigrid Schade, Sophie Vögele (Hg.), Kunstvermittlung zeigen / Representing Art Education: Über die Repräsentation pädagogischer Arbeit im Kunstfeld / On the Representation of Pedagogical in the Art Field, Studien zur Kunstvermittlung 1, Wien 2017, S. 495–524.

 

Büro trafo.K, What Does “Everybody” Mean?—Radically Democratic Museum Education and Its Contradictions, in: Now-Tomorrow-Flux. An Anthology on the Museum of Contemporary Art, Beatrice von Bismarck, Heike Munder, Peter J. Schneemann (Eds.), Zürich 2017.

 

Nora Sternfeld, What can the Curatorial learn from the Educational?, in: Beatrice von Bismarck, Jörn Schafaff (Hg.), Cultures of the Curatorial, Berlin 2012.

 

Nora Sternfeld, Unglamorous Tasks: What Can Education Learn from its Political Traditions?, in: e- flux, international web journal, www.e-flux.com